Wykorzystanie 60% środków Programu
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym.
Celem Programu Laboratoria Przyszłości jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymały od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.
Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności w tych obszarach przez uczniów.
W ramach Laboratoriów Przyszłości nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym. 60% przyznanych środków już wykorzystaliśmy. Został za nie zakupiony następujący sprzęt:
| Filament |
| Drukarka 3D wraz z akcesoriami |
| Pakiet podstawowy 3D(szkolenie, dostęp do portalu i kursu) |
| Laptop do obsługi drukarki 3D |
| Lutownica |
| Statyw do aparatu i kamery z akcesoriami |
| Mikroport z akcesoriami |
| Gimbal |
| Aparat fotograficzny z akcesoriami Sony RX100 III |
| Lampa SOFTBOX ze statywem i żarówką |
| Mikrofon kierunkowy z akcesoriami |
| Mikrokontroler z czujnikami i akcesoriami |
| Tablica biała suchościeralna magnetyczna 170×100 |
| Biała tablica magnetyczna 90×120 |
| Termometr zaokienny |
| Stacja pogody |
| Stacja pogody przenośna z rączką |
| Uczniowski model do budowy atomów wg Bohra |
| Chemiczne memory- wiązania i reakcje chemiczne |
| Chemiczne memory- kwasy i wodorotlenki |
| Klocki figury- 180 elementów |
| Piramida matematyczna M2 |
| Piramida matematyczna M1 |
| Magformers Smart, 144 elementy |
| Stojak regulowany do map i plansz |
| Multimedialny Geograficzny Atlas Świata |
| Model Ziemi |
| Model płyt tektonicznych |
| Plansza dydaktyczna -Dzieje geologiczne Ziemi |
| Obieg wody w przyrodzie |
| Wybuch wulkanu- duży model do eksperymentów |
| Chemiczne memory gazy i wodorotlenki |
| Mini mikroskop-zestaw podstawowy |
| Mikroskop cyfrowy Levenhuk D2L NG |
| Biologiczny Mikroskop Cyfrowy Levenhuk D80L |
| Robot Photon- pakiet |
| Nagłowne nagłośnienie przenośne z mikrofonem |
| Zestaw przenośny – kolumna mobilna NOMAD-12CD |
| Głośnik karaoke kula |
| Dyktafon Philips |
| Kolumna Behringer Eurolive B112 D |
| Mikrofony bezprzewodowe AKG WMS-40 MINI VOCAL |
| Stojak ATHLETIC |
| Mikser analogowy NOVOX M10 |
| Ekran ELGATO Green Screean Star-PFGS-01 |
| Lampa ELGATO |
Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych (lekcje przyrody, geografii, matematyki, chemii, muzyki, języka polskiego, języka angielskiego, religii, historii, nauczania wczesnoszkolnego) lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności, takich jak: kółko teatralne, chór, kółko matematyczne, zajęcia wyrównawcze z matematyki, zajęcia projektowania 3D, zajęcia Kółka Dziennikarskiego, Koła Polonistycznego, zajęcia w świetlicy.
Korzyści z Laboratoriów Przyszłości:
Z perspektywy szkoły i nauczyciela:
- sfinansowanie nowoczesnego wyposażenia – nie tylko wymaganego, ale również dodatkowego, wskazanego przez szkołę;
- nowe technologie i eksperymenty, ułatwiające przekazywanie wiedzy;
- wsparcie w realizacji podstawy programowej , prowadzeniu kół zainteresowań i zajęć dodatkowych;
- rozwój merytoryczny nauczycieli.
Z perspektywy rodzica i ucznia:
- zwiększenie zainteresowania dziedzinami technicznymi i ścisłymi;
- popularyzacja rozwiązań i umiejętności praktycznych, połączenie zdobywania wiedzy z przygodą;
- odkrywanie i rozwój talentów oraz inwestycja w lepszą przyszłość młodych
Szkolny koordynator Projektu
Lidia Jakubowska
Co jeśli nie znalazlem informacji?
Szanowni Rodzice, w przypadku braku odnalezienia informacji która was interesuje zapraszamy do skorzystania z formularza kontaktowego.
Informacje dodatkowe
Zapraszamy do zapoznania się także z innymi informacjami które mogą być dla Państwa przydatne.
Aktualności
Wiadomości z życia naszej szkoły



